Cover Image

Ảnh hưởng của văn hoá tổ chức tới hoạt động của Công ty May 10

Anh Việt Trần, Hạnh Thị Phạm

Abstract

Bài viết sử dụng   phương pháp  hồi quy tuyến tính để nghiên   cứu sự tác động của văn hóa tổ chức đến kết quả của Công  ty May 10 trên các phương diện: chất lượng và sự đổi mới các hoạt động  tổ chức  (như: sản phẩm  và quy trình làm việc).  Kết quả nghiên  cứu cho thấy, các biến thuộc  yếu tố Văn  hóa,  gồm:  Tính chất nhóm;  Tính chất kinh doanh; Tuân  thủ theo thứ bậc; Tính tối ưu có ảnh  hưởng tới chất lượng và sự đổi mới các sản phẩm,  cùng quy trình làm việc trong Công ty này.

 The  paper  approaches  linear  regression  method  to  study  the  impact  of  organizational culture on the performance of Garment 10 Company, in terms of quality and innovation of organizational activities (e.g. product and working process). The output identifies variables of culture affecting product’s quality and innovation, and working process in the company, which are Nature of group; Nature of business; Hierarchical compliance; Optimum

Full Text:

PDF

References

Adebanjo, D. and Kehoe, D (1999). An investigation of quality culture development in UK

industry, International Journal of Operations & Production Management, Vol. 19 No. 7

Ahmed, P.K. (1998). Culture and climate for innovation, European Journal of Innovation

Management, Vol. 1 No. 1, pp. 30-43

Brannen, M.Y. (1991). Culture as the critical factor in implementing innovation, Business

Horizons, Vol. 34 No. 6, pp. 59-67

Crofton, C.G. and Dale, B.G. (1996). The difficulties encountered in the introduction of total quality management: a case study examination, Quality Engineering, Vol. 8 No. 3, pp. 433-9

Crosby, P.B. (1979). Quality is Free: The Art of Making Quality Certain, McGraw-Hill, New York, NY

Daniel I. Prajogo, Christopher M. McDermott (2011). The relationship between multidimensional organizational culture and performance, International Journal of Operations & Production Management, Vol. 31 Issue: 7

Deming, W.E. (1982). Quality, Productivity and Competitive Position, Massachusetts Institute of Technology, Center for Advanced Engineering Study, Cambridge, MA

Feigenbaum, A.V (1991). Total Quality Control, 3rd ed (revision), McGraw-Hill, New York, NY

Kanter, R.M. (1983). The Change Master - Innovation and Entrepreneurship in the American

Corporation, Simon & Schuster, New York, NY

Kekale, T. and Kekale, J. (1995). A mismatch of cultures: a pitfall of implementing a total quality approach, International Journal of Quality & Reliability Management, Vol. 12 No. 9, pp. 210-20

Kotter, J.P. and Heskett, J.L. (1992). Corporate Culture and Performance, The Free Press, New York, NY

Sorensen, J.B. (2002). The strength of corporate culture and the reliability of firm performance,

Administrative Science Quarterly, Vol. 47 No. 1, pp. 70-91

Quinn, R.E. and Spreitzer, G.M. (1991). The psychometrics of the competing values culture instrument and an analysis of the impact of organizational culture on quality of life, Research in Organizational Change and Development, Vol. 5, pp. 115-42

Thomas, B. (1995). The Human Dimension of Quality, McGraw-Hill, New York, NY

Wilkinson, A., Redman, T., Snape, E. and Marchington, M. (1998). Managing with Total

Quality Management - Theory and Practice, Macmillan Businesses, Basingstoke

Refbacks

  • There are currently no refbacks.